søndag 15. mai 2011

snart halvveis til 70!!!!!!

 Det nermer seg den dagen i året hvor jeg fyller år, og jeg blir spurt om hva jeg ønsker meg i bursdagsgave. Jeg ønsker meg en ting, og det er ei sittegruppe til å ha ute. Et bord med 4 stoler. Vi har ingenting hjemme hos oss, og det er veldig irriterende. Så ettersom Gubben har bursdag i desember, så er det opp til meg å ønske meg dette i bursdagsgave.... :)

Min bursdag er både fin, og ikke så fin. Den er en evig påminnelse om et sykehusopphold jeg hadde på min bursdag for, ja hvor lenge siden er det? 12-13 år siden.
Da havnet jeg på sykehuset, med en graviditet utenfor livmoren. Jeg visste ikke at jeg var gravid, for jeg hadde fått beskjed av min lege, at jeg ikke kunne bli gravid i en alder av 22 år.
6 mnd etter denne beskjeden havnet jeg da på sykehuset, og var gravid utenfor livmoren. Kunne ikke fatte at den legen sa jeg var gravid....MEN at de måtte fjerne det. Akkurat der og da, dreit jeg fullstendig i hva han sa, og sa de fikk gjøre hva de ville, bare det sluttet å gjøre så vondt. Etter operasjonen fikk jeg rom sammen med 5 andre damer, som var der for å ta abort, og det syntest jeg var veldig kjipt, da jeg ikke var der fordi jeg ville, men fordi jeg måtte.
Jeg var på sykehuset i 5 dager, og den siste natta fikk jeg enerom, fordi søstrene syntest synd i meg.
Før jeg dro derfra fikk jeg snakka med legen som oppererte meg. Han fortalte at jeg hadde vært gravid, men i den ene egglederen, og da fosteret vokste, ble det trangt, og det resulterte i at egglederen sprakk. De fjernet 2,7 liter blod fra magen min!!!!    2,7 LITER!!! Der er mye. For å si det sånn: hadde ikke jeg kommet på sykehuset da jeg kom, hadde jeg mest sannsynlig dødd av indre blødninger, og det er veldig skremmende. Jeg kan takke min eldste søster Anette, for at jeg er i live i dag. Hadde det ikke vært for at jeg dro på besøk til henne den dagen, hadde jeg mest sannsynlig blødd ihjel innvendig.
En ting som har hjulpet meg i disse årene, er at jeg traff Gubben, og flytta sammen med han, og hans to døtre, som da var 3 1/2 og 5 1/2 år. Disse to jentene har enten de har villet det eller ei, hjulpet meg masse. Hele min hverdag kretset rundt disse to, og selvfølgelig Gubben da :) Vi har hatt, og har, våre fighter rett som det er, men jeg ser på disse to flotte jentene, som i dag er 12 og 14 år, som mine! Og skulle det bli slik at jeg ikke blir mamma selv, så er det ingen undergang. Jeg har jo to flotte tenåringer!
Vi har snakket i noen år om prøverør, men det skal jeg komme innpå  en annen gang.
Akkurat nå skal jeg fokusere på at jeg snart blir "gammel". Halvveis til 70 år! Syns det ikke er så lenge siden jeg var 16 år.....
Synes jeg egentlig holder meg godt, til å være oldis! Litt for mange kg ekstra på kroppen, men pytt, hva gjør vel det! Livet er hærlig :)

Hvis du har lyst til å spørre meg om noe, så er det bare å fyre løs. Jeg svarer på hva det skulle være :)
Ha en fortsatt fin søndag

Stor klem fra

Lene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar