lørdag 14. mai 2011

Ikke så morro akkurat...

I noen år nå har magen min vært i litt ulage. Ikke det at det har plaga meg noe spesielt, men noen ganger har det vært litt ubehagelig. Får f.eks. ikke noe forvarsel om når jeg må "blæse tu bælgen". Har vært slik at en halv time etter jeg har spist , så må jeg på do, eller når jeg må på do, så må jeg NÅ, får ikke forvarsel engang, må bare springe. Har hatt et par episoder, hvor jeg har vært ute å kjørt, og jeg må stoppe, og springe til skogs. Og det er ikke akkurat noe jeg skryter av akkurat, litt flaut egentlig! Men så er nå jeg kjent for å si ting som de er da.... hehehehe!  Har vært hos legen, men han kunne jo ikke finne noen feil.
I slutten av april fikk jeg intens mageknip. Det var ikke magesjau, da bruker jeg å få vondt i venstre side, men denne gangen hadde jeg vondt i hele magen. Helt forferdelig var det. Satt med bøtta foran meg på do, for eg ble så dårlig at jeg ikke helt visste om jeg måtte spy også. Den natta låg jeg nede på gjesterommet, i nærheten av toalettet. Om morgenen hadde jeg fortsatt mageknip, og når jeg skulle tørke meg, var det masse blod. Herregud så redd jeg ble. Måtte sjekke om jeg hadde fått menstruasjon, så mye var det. Ringte sporendeks til legekontoret, men de hadde ingen time til meg før dagen etter, så det var bare å vente.
Legen fant ikke noe, så han henviste meg til Harstad sykehus. Måtte påregne litt ventetid sa han, men her om dagen fikk jeg innkalling, og jeg skal dit 25.mai. Så jeg synes det gikk ganske fort.
Nå begynner jeg å grue meg litt. Synes ikke det er så gøy at de skal putte et kamera oppi rompa akkurat, men må man, så må man! Har faktisk lekt litt med tanken om å spørre om å få se på tv skjermen, hva de gjør. Skal jeg ligge våken, så kan jeg jo like godt få med meg alt....... KNIS!!! MEN tar imot all smertestillende jeg kan få....
Håper de finner noe som kan fikses på, for jeg har hatt mye vondt i magen denne mnd.
Mens jeg venter har jeg et hekleprosjekt på gang. Noe til oss, for en gangs skyld. Et hekla teppe i bestemor ruter eller oldemor ruter. Er litt usikker på hva det heter. Her er en liten smakebit 




Håper dere ikke ble skremt av min åpenhet, bare sånn jeg er...... Jeg synes det er bedre å være åpen om ting, enn at man skal gå å bære alt inni seg :)

Lene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar